۱۳۹۰ شهریور ۲۰, یکشنبه

امنیت را به دخترانمان هديه دهیم



زنی بود زیبا با چهره ای مصمم که رد تجربه در آن به چشم می خورد و مرد،همسرش، چهره ای مهربان و دلنشین داشت.زن طرف صحبت من قرار گرفته بود.مشاوره می خواستند در خصوص شروط ضمن عقد .دخترشان در آستانه ازدواج بود و آمده بودند تا از شروط بدانند.لبخند به لبم نشست.از تصور اینکه پدر و مادری تا این حد نگران آینده دخترشان هستند که خودشان شخصا در حال پیگیری این موضوع هستند شاد شده بودم. که در صجبتهای مقدماتی به داماد آینده گفته بوده اند که نیازی به مهریه سنگین نمی بینند اما می خواهند که حتما دخترشان حق طلاق داشته باشد.در مورد تمامی شروط و نحوه ثبت آن برایشان توضیح دادم.مرد چند کلمه ای بیشتر حرف نمی زد.بعد از حدود یک ساعت و در حالیکه میخواستند بروند مرد به آرامی گفت: " می دونید،من میگم دختر آدم هزارتا سکه هم که مهریه داشته باشه نمی ارزه به یه لحظه سختی و ناراحتیش در خونه شوهر،مهم اینه که هر وقت ناراحت بود بتونه برگرده"
و من بعد از مدتها از دیدن افرادی که برای مشاوره آمده بودند پر انرژی شده بود و لبخند از لبانم دور نمی شد.

۳ نظر:

  1. سلام. من یکی دو ماه قبل عقد کردم. زمان عقد توی محضر شروط ضمن عقد که گفتیم و قبلن هم با خونواده طرف مقابل به توافق رسیدیم رو قبول نکردن و گفتن ما نمیتونیم همچین چیزایی رو ثبت کنیم. من اونجا خیلی عصبانی بودم از نوع رفتار اونها که شوهرم میگه من این حق و حقوق رو میخوام به همسرم بدم و اونا میگفتن نه امکان نداره باید از طریق دیگه‌ای اقدام کنید. فقط تونستم حق طلاق رو بگیرم که خود محضریه گفت در صورت طلاق زیرش اضافه میکنم که مهریه بخشیده میشه، دیگه حسابی کفرمو در آورده بودن. حق تحصیل و اشتغال رو هم گرفتم به سختی از اون محضریه البته. حالا یه سوال، آیا رفتار اون محضردار درست بود؟ و اینکه اینارو مگه کجا باید ثبت کرد؟ مگه زمان عقد نباید توی عقدنامه وارد بشه؟

    پاسخحذف
  2. ناشناس عزیز. شما می تونید در دفترخانه های ثبت اسناد (نه ازدواج) مواردی از این دست رو ثبت کنید و مثلا در قالب وکالت در طلاق و بذل مهریه این حقوق رو برای خودتون محفوظ کنید

    پاسخحذف
  3. دوست عزیز آنچه در عقدنامه ها وارد میشه متاسفانه فعلا از نظر دادگاهها خیلی معتبر نیست.شما باید بعد از ثبت عقد به یکی دفتر اسناد رسمی مراجعه و نسبت به تنظیم وکالت نامه مطلق طلاق اقدام کنید.

    پاسخحذف