۱۳۹۱ خرداد ۱۶, سه‌شنبه

آیا پشت سر هر زن موفق هم یک مرد وجود دارد؟


مردان اگر درس میخوانند
اگر کار میکنند
اگر ریسک اقتصادی را متحمل می شوند
همه و همه در کنارشان همسر، دوست دختر، یا حتی مادری وجود دارد که انها را تشویق میکند، که شرایط را فراهم میکند، که محیط خانه را ارام نگه می دارد، که ترسهایش را در اغوش میگیرد، که به او میگوید نگران نباشد، میگوید حتی اگر موفق هم نشود مهم تلاشیست که کرده است، و و و 
زنان خود را شریک موفقیتهای مردانشان میدانند.
به افتخارات انها افتخار میکنند.
و از پیشرفت انها استقبال میکنند.
اما در مقابل
مردان با تلاشهای همسرانشان چگونه برخورد میکنند؟
اگر زنی در اشپزی یا خیاطی مهارت پیدا کرد مردش اورا می ستاید، در هر جمعی از دستپخت او یا هنر او تعریف میکند! به او افتخار میکند  و خود را شریک موفقیت او می داند
اما اگر زنی بخواهد درس بخواند، یا کار کند یا فعاایت اقتصادی جدیدی را اغاز کند؟
ایا مردش همراه می شود؟
تشویقش میکند؟
در کنارش می ماند؟
محیط خانه را اماده می سازد؟
به ندرت این اتفاق می افتد، مردان ما زنانی را که در محیط بیرون از خانه موفق شده اند دوست ندارند و اتفاقا آن موفقیت را نتیجه بی توجهی به خود و کم اهمیت دانستن امور خانه میدانند.
آنها در جمعهای خانوادگی و مهمانی ها به عناوین مختلف شغل زن را به سخره می گیرند و از ناتوانی او در انجام آن کار سخن میگویند.
زنان اگر به موفقیتی می رسند عمدتا تنها هستند،هیچ کس شریک این موفقیت نیست.آنها باید  در هیچ بخشی از زندگی کم نگذرانند و به همین جهت باید انرژی بیشتری صرف کنند..درست برعکس مردان که فقط در یک زمینه لازم است تمرکز کنند و زنان اطرافشان سایر امور ر رتق و فتق خواهند کرد مبادا آب در دل آنها تکان بخورد.
من معتقدم علاوه بر تفکر مردسالاری که وظیفه زنان را حمایت از خانواده شان میداند؛ توانایی زنان در انجام چندگانه امور به شکل همزمان هم به این مشکل دامن زده است.خودمان به گونه ای رفتار کرده ایم که همه توقع دارند همیشه همه چیز را مدیریت کنیم و نیازی به کمک کسی هم نباشد و آنگاه هم که مردان اطرافمان کمکی میکنند از باب لطف است و منت و باز ما را در این چرخه می اندازد که ترجیح دهیم خودمان آن کار را انجام دهیم.
پشت سر هر زن موفقی لزوما یک مرد نیست که اتفاقا مردان روبروی آنها می ایستند و نه حتی در کنار آنها!
پی نوشت:باز هم باید اشاره کنم که قطعا این سخن نه در مورد همه مردان مصداق دارد و نه در مورد همه زنان!

۴ نظر:

  1. خب خیلی وقت ها همین مخالفته باعث شده زنان موفق شوند...اما در هر حال همیشه آدم دلش می خواهد حمایت شود...مخصوصاً حمایت معنوی...ما زن ها هم از این حس مستثنی نیستیم...

    پاسخحذف
  2. اتفاقا"اکثر مردهایی که میشناسم درست برعکس نوشتهءشما به موفقیت خانمهاشون در محیط های بیرون جامعه علاقمندندودر این مورد مشوقشون هستن.نمیتونم بگم این چیزی که من می گم یه آمار واقعی در جامعه اس اما این چیزیه که من به طور آشکار در جامعه امروز که تقریبا"همه تحصیلکرده ان دیده میشه.

    پاسخحذف
  3. با سلام. من محمد هستم و ساکن کشور استرالیا هستم وبلاگم به نام mohammad99.wordpress.com است. از مطالب بسیار زیبای وبلاگ شما لذت بردم من هم یک فعال حقوق زنان هستم و دوست دارم بیشتر مطالب شما را بخوانم.

    پاسخحذف
  4. به نظر من اگر موفقیت هر مردی در گرو همکاری یک زنه به این دلیله که زن توانایی های خیلی زیادی داره که مرد به خاطر ساختار ژنتیکی اش اون توانایی ها رو نداره پس اگر زنی به رشد و ارتقاء خانواده اش یا همنوعش کمک می کنه به انسان شدن خودش کمک کرده

    پاسخحذف